söndag 26 september 2010

Gula blad och frost!

Vad händer på hösten? Löven trillar av, det blir kallt att sitta i bilen och så regnar det mest varje dag. Fast idag har det varit en fin höstdag. Och efter att det slutat regna igår så plockade vi in dom sista äpplena. Jag hjälpte till på mitt vis :-)
 Det är inte utan att jag saknar Ville, det är lite för lite hundbus här hemma. Jag får inte ens upp dörrarna själv :-( Jag fattar inte hur det går till, tips mottages tacksamt.
Om en ca en vecka ska jag visst bli pappa. Undrar hur det går med pappa dagar? Hade jag bara fått chansen tror jag att jag skulle kunna göra någon nytta. Husse och matte är däremot övertygade om att Ada och dom andra tjejerna fixar det där med valpar utan min inblandning. Det finns fina bilder på Ada här.

Bilden är från förra helgen när jag hjälpte matte med blommorna.
I övrigt har det varit en skräpvecka jag har varit småsjuk ända tills i fredags och då sprang jag in i en pinne och fick ett sår på ögat. Nu är det är bara att ta nya tag, hoppas på att husse hittar på något roligt i veckan. Varför inte ett litet viltspår eller en riktigt lång promenad i kullaskogen. Nästa måndag kommer Frida hem, undrar om hon minns hur kallt det kan vara i Umeå i Oktober? Hu

5 kommentarer:

Karin o Smilla sa...

Tråkigt att du varit sjuk och pinne i ögat usch. Smillis hjälper också till att plocka äpplen. Det händer att hon tar sig smakbitar av de som ligger på marken. Gillar du också att äta äpplen? Kul att du får hem din flock. Ha det gott i höstvädret hälsn Karin o Smilla

Rosa sa...

Krya på Dig!!
Hoppas att allt går bra för Ada
och att det blir fina valpar, fast det är ju klart med en så fin fader kan det väl inte bli annat än bra? Själv tycker jag om att leta reda på sånt som andra har grävt ner (husse tyckte inte om det). Ha en bra höst önskar Rosa

Leif sa...

Äpplen och Morötter är gott, om jag får dela med matte. Vi hittade förresten jätte många trattkantareller när vi var i skogen hon och jag. Det där med att gräva verkar roligt tror jag ska testa det :-)

Maxfield sa...

Jag tycker nog du ska ta ett snack med din husse och matte om pappadagarna.. Klart Ada behöver hjälp av sin stilige make med alla småttingar!!/Lova

Maxfield sa...

Grattis till sonen!! :D