söndag 12 juni 2011

En tropisk helg med lax!

Vilken helg, det började redan innan helgen med en temperatur långt över det vanliga här i Umeå. Perfekt om jag får säga det själv.  Ville tyckte det var Varmt och fick lov av husse och matte att campa på balkongen. Det var fågelsång och många trevliga dofter.





Fredag kväll; Vilken är din bästa leksak? Jag lurade husse igen :-) rätt svar ......Korv!! Det var alltså sökkurs med Supersnokarna och Ulf Sörlin. Han kan mycket om hundar han! 
På lördagen fortsatte kursen nu i 30 gradig värme. Jag fick göra det jag är bäst på, dvs hitta trevliga människor i skogen. dessutom hitta samma människa flera gånger. sen fick jag och dom andra hundarna bada, jippie! efter lunch blev det apporteringsträning för min del :-( Varför då? 
Varför ska man springa omkring med en läderrulle i munnen? Jag tror att husse måste förklara det bättre.

Söndag, nu blev det utställning i Vännäs. Vi startade från Umeå tidigt på morgonen. När vi kom till Utställningen spanade jag in några snygga Berner sennenhundar. 

I Väntan på att få gå i den fyrkantiga ringen, ? Så tränade jag på att gå rakt. Det kallas för raka skick om man är i skogen. Vad det kallas i en ring har jag ingen aning om? Hypotenusa?

Showen gick bra men blev kort. Jag pussade domaren. Hon tyckte jag var excellent, men det var det visst flera som var. Nästa gång ska vi åka till Piteå, hoppas vi träffar flera trevliga hundar då.

När vi kom hem hjälpte Ville husse att måla planket. Så nu är Hans nos grön och han har fina slingor i håret :-)


 Laxen, den höll jag på att glömma att berätta om. Det är Villes allra bästa mat och vad är väl bättre mat på söndagkväll än Lax och ris?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Nelson.
Hälsa husse att jag hälsade Micke Emsing från honom.
/Hilda