lördag 2 juli 2011

Pappa igen!

Som sagt, så har jag blivit pappa igen! 4 stycken valpar blev det, två av varje sort.  Jag undrar hur dom luktar. Mamma Dori tar säkert hand om dom på bästa sätt hemma i Finland.
Själv har jag börjat förbereda mig för semestern, eget tält har jag fått. Det fanns ingen sovsäck men det kanske fixar sig. Undrar om jag får egen kajak också?
Det troliga är väl att jag får simma själv, det är svårt att paddla med tassar.

Här kommer en blombild som omväxling. Den här är från midsommarhelgen i Gränome. Där växer det mycket rosor vilt.


Hos oss är det mest trädgårdsrosor, sådana som tål lite strängare vintrar. En vacker dag kanske det dyker upp en "Spirit of Freedom" också, vem vet?
Den finns visst i Helsingborg.

Nu är det dax att krypa in i tältet och drömma om nya äventyr.

1 kommentar:

Fixa sa...

Grattis Nelson till valparna! Ja Grattis till deras mamma med naturligtvis! De är säkert mycket söta:) Egen lya/tält, sover du i det själv? Jag tycker bäst om att sova mitt i flocken, nära, nära och "knö"-matte är likadan så husse tycker vi tjejer "knör" för mycket ibland, men det får han ta:) Många glada svansviftningar från Fixa