söndag 5 juli 2009

Sommar i Västerbotten


Nu är det snart högsommar och matte försöker lära mig vad blommorna heter. En dag upptäckte matte en ny blomma i sin rabatt, den var skär och flämtade. Det var naturligtvis jag som lagt mig på den bästa platsen i vår trädgård. Som tur är är det lite svalare nu.
Jag har haft fullt upp hela helgen. I Fredags tog husse och jag en lång promenad, sån där miljöträning igen, suck! Vi tränade på att gå genom tunnlar och att titta på lastbilar. Lastbilar är otrevliga dom morrar och pyser.
I går var hela flocken ute och motionerade på morgonen, dvs som omväxling håller tvåbeningarna mitt tempo. Söndagen har inte heller varit någon vilodag, promenad till färgaffären på morgonen och en rolig spårträning på kvällen. Spåret gick hit och dit och över stock och sten. Den här gången fick jag söka i lite fuktigare mark än vanligt. Bilden är från kvällens stolta stund efter att jag grävt ner älgklöven.

3 kommentarer:

Lotus & Jojje sa...

Visst är det härligt att gräva !
oj Nelson du har haft en jobbig vecka :0) mycket på agendan.
Ja lastbilar kan vara lite otäcka, aldra helst vintertid för då stänker de snöslask på en oxå :0(
Många nospussar från oss

Lova sa...

Hej!
Jag är inte heller van vid lastbilar.. men det är ju bra att ha respekt för dem tror jag...
Skönt att vila i rabatten.. här finns inga rabatter - matte säger att det inte går att ha några.. undrar varför?

Fixa sa...

Du verkar ha mycket på gång Nelson, spännande. Gissar att din matte tycker att du är den finaste blomman:D Jag tycker med om att spåra och gräva men jag gillar hellre att bära klöven i munnen och gärna ta mig en smakbit av den om jag hinner.Mums! Det finns lastbilar som har god last, det vet jag. Den som har en signal har med sig kalla,goa mumsiga saker ibland men väsnas gör de stora bilarna. Nospussar från Fixa