lördag 27 juni 2009

Midsommar på Trysunda


Midsommar firades på höga kusten, för att komma dit måste man åka båt och ha flytväst! Vi fick åka båt med gammelhusse, han kan köra fort han. Husse och jag satt på däck, njöt av fartvinden och doften av hav.
Väl ute på ön så fick jag springa omkring i långkoppel lite överallt på ön. Det luktade tjäder och så hittade jag ett älgben, matte hittade hjortronblommor.
När Ozzy (som är en golden retriver) kom blev det bus, han gillar mest att brottas. Fast han är inte så tokig på Kull heller. Han kullar om kull alla som är i vägen.
På söndagen när det blev varmt väder, passade jag på att bada. Det var första gången jag Simmade. Hur kul som helst!!!! Till slut tvingade husse mig att kliva upp. Han är rädd för att den där vattensvansen ska dyka upp igen. Men det var faktiskt 10 grader varmt i vattnet :-)
Hemma i Umeå har det varit en varm vecka, vi avslutade viltspårskursen, så nu är det bara att träna på.
Sen har husse blivit intresserad av Klickern igen. Så godiskontot är mer än uppfyllt. Det är hur lätt som helst att lura till sig godis från husse, jag sitter och ligger. Skäller, är tyst och gör en massa andra saker. Får godis för nästan vad som helst!

3 kommentarer:

Lotus & Jojje sa...

ohhh visst är det
underbart att bada !!!
Skönt i vattnet börjar
det oxå bli :0)

många svansviftningar från Jojje & Lotus

Madelene sa...

Så fint du har det med sol och bad!! Jag har simmat för första gången också! Det var skönt! Samtidigt lite läskigt.. fast jag ska göra det igen..

Fixa sa...

Vad roligt att åka båt! Det gillar jag med:) Kul att fira midsommar med en hundkompis! Vad bra att ha en husse med klicker och viltspårsträning. Jag hoppas att min husse lägger viltspår till mig snart för det är ju så roligt att spåra det! Du var mig en riktig badare Nelson. Nu har jag med simmat men vi har ju varmare vatten än hos er säger matte. Många nospussar från Fixa