söndag 23 augusti 2009

Himlen är röd och solen har gått ner.


Ännu en härlig söndag har passerat. Himlen är lika röd som mina trötta ögon.
Nelson äger, kan man säga. Både igår och idag har jag dragit med mig husse och matte på morgonpromenad före frukost:-). Skogen är bäst på morgonen, när det fortfarande är dagg i gräset och lukterna är friska.
Matte och jag har ordnat lite i trädgården, hon bär kvistar och jag biter av dom, sen har jag provgrävt lite, för att se om det går att plantera tulpaner.
Sen tränar jag matte i att gå runt mig, det går inte så bra hon kliver nästan på min svans.
Moni och Lennart har varit här och hälsat på, dom är trevliga. Tänkte nästan följa med dom till Ö-vik, men det fick jag inte.
Nu i kväll fick jag spåra igen, det är så kul! Fast det var ett rätt lätt spår om jag får säga det själv.
Det är synd om Ville han har skurit upp en tass, det är farligt med glas:-( varför kastar tvåbeningar glasflaskor på gatan??Tacka vet jag skogen.
Jag undrar om det är någon som vet om vakthundar ska vifta på svansen? Jag tycker det verkar lite trevligt. Det går bra med övandet, till vakthund alltså. Voffandet börjar jag bli nöjd med. (inte matte).
Hoppas att det har varit roligt på Fieldspecialen, jag ska försöka övertyga min flock att komma nästa år.

3 kommentarer:

Fixa sa...

Voffa krya på dig hälsningar till Ville Nelson! Det är inte roligt att vara skadad:( Vad duktig du är att fixa och ordna i trädgården, själv har jag ingen men jag brukar låna husses föräldrars trädgård ibland:) Spår är så roligt och om du är så duktig så får du be dina tvåbeningar att lägga svårare spår så att du får utmaningar för din fina nos. Ja, försök att få med din flock nästa år Nelson för det är kul. Jag fick ju bara vara med vid sidan om men hann ändå att nosa på din söta syster Smilla och busa med valparna Gloria och Greta. Nospussar från Fixa, pizzabagerska

Jojje , Lotus & Norma sa...

JA du lär absolut övertala dina tvåbenta att komma med på specialen nästa år, det är jätteskoj !
Hm va tråkigt med skadad tass, Krya på dig Ville !
Tror att vi grabbar ska få hjälpa till med att ta upp potatisen idag, roligt att få gräva :0)
Många svansviftningar Jojje & Lotus o lilla Norma

Smilla sa...

Visst är det kul att hjälpa till i trädgården. Tycker också att spår är roligt men jag har inte hunnit bli så duktig som dig. Hoppas du kommer nästa gång det är fieldspecial, det var ju ett tag sedan vi sågs!!! Busade med vår halvbror Lukas på specialen, en riktigt trevlig kille, men inte lika snabb som mig....