måndag 10 augusti 2009

Nu har Ville farit

Nu är vi hemma igen och badsäsongen går mot sitt slut. I Fredags badade jag i 2 timmar, och lärde mig dyka. Alldeles själv!
Fredagen var annars en rätt tråkig dag, Ville for tillbaka till Solna -undrar om han körde själv eller om Mattias hjälpte honom. Han är duktig på att använda backspegeln i alla fall.
I Lördags var vi ute och åt blåbär i skogen, husse och matte fuskade och sparade sina.
Jag har använt sommaren till att träna upp några nya färdigheter, fast matte är inte så förtjust. Jag kan Voffa som en Vakthund och så har jag tränat på att valla Ville. Sen försökte jag lära Ville att kasta frisbee, men det var svårt! Han kampade hellre.
Jag har föreslagit att vi ska åka på Fieldspecialen i år, fast Husse säger att det är för långt att åka på så få dagar, så det får bli ett annat år. Nu ska jag använda resten av veckan till att vila upp mig och fundera ut något sätt att åka till Solna på.
Villes matte är föresten jättetjock. Ville säger att hon ska få en valp eller vad det nu heter.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Lotus sa...

åh va tråkigt att vi inte får träffas på specialen o busa :0( hade nog varit roligt tror jag.
Här hemma har vi fått ett tillskott av min halvsyster Iris valp Norma, en riktig sötis må du tro men det ska bli skönt när synålarna byts ut :0)
Svansviftningar Lotus

Madelene sa...

Det är så roligt att höra hur du har det och hur du berättar!! Gillar det!!

Fixa sa...

Vad tuff du är som vågar att dyka Nelson! Du och Ville verkar ha haft toppendagar och du får väl hälsa på honom i Solna snart, säg till dina tvåbenta att du behöver storstadsträning i huvudstaden:). Synd att vi inte ses på FieldSpecialen, det är roliga dagar även om matte säger att jag måste gå i koppel i år för att jag inte får busa så mycket, än.Men snart så....:)
Många nospussar från Fixa