söndag 11 oktober 2009

Spring i benen och lössläppt i skogen


En Välfylld helg med hela Umeå flocken.
I går åkte vi till Lövånger för att vintra in sommarhuset. Vi hundar hjälpte till så gott det gick. Som belöning fick vi spåra älgklöv. Jag var först ut och tror att jag hade fixat spåret på rekordtid, om nu inte husse bromsat mig hela tiden. Han går såå långsamt. Jag hittade klöven och grävde ner den.
Efter lite fika framför brasan var det Villes tur. Det var hans första spår någonsin. Efter vad jag förstod så gick det bra, han kom tillbaka med klöven i högsta hugg. Varför han inte gömt den begriper jag inte, någon kan ju komma och ta den. Jag till exempel :-)
I morse blev vi väckta av Cesar, en golden retriver som bor här i närheten. han tyckte att vi kunde komma ut och hälsa. Det gjorde vi artiga som vi är. Sen sprang vi fritt i skogen och lekte över hela Gamliaskogen. Resten av förmiddagen gick åt till att hämta andan. Puh!
En utflykt har vi hunnit med efter det att husse bytt däck på bilen. Vi fick leka fritt nu med. Det är så roligt att springa när det finns en kompis att leka med. dagens bilder är från eftermiddagens utflykt. Ser ni hur bra vi är på att ta mot instruktioner?
Moa är förresten namnet på Villes lillmatte, vad kan man göra med en lillmatte? det visar sig nog.
Avslutar dagens inlägg med att skicka Nospussar från mig och Ville till Moa.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du har Ville att busa med igen Nelson! Varför gräver du ned klöven för? den är ju görgod att äta på:) Mina tvåbeningar är också sega/sena i andra sidan av linan, det skall ju gå fort, jag älskar att spåra och husse har börjat tissla om att snart ska jag med få spåra igen:) Jippi!Kul att Ville med fick spåra. Duktigt av er att hjälpa till med att vädra stugan, hur gjorde ni då? Många nospussar från Fixa

Lova sa...

Bor Ville kvar ännu? Kul med en busig kompis i skogen! Jag hade Guinness att leka med i förra veckan!! Han är gullig och kul!