söndag 10 januari 2010

En Iskall vecka i Värme











Oj, så fort en vecka går. I går kväll kom Elin och Mattias hit. Gissa om vi blev glada?
Mest Ville förståss.
Här på Skogsbrynet har det varit en kall vecka -25 grader och många korta promenader.
I stället har vi tillbringat veckan framför kakelugnen på röda sidenkuddar i skinnsoffan! Kanske inte så poppis hos tvåbeningarna men är man kompis med DörröppnarVille så är det mesta möjligt:-).
I går såg vi något som husse kallar skidåkare, det är mäniskor som gör det svårt för sig. Dom sätter brädor på fötterna och har vassa pinnar i händerna. Sen flåsar dom omkring i skogen. Ville tycker dom är läskiga. Själv låtsas jag att dom inte finns!
Som syns på bilden här bredvid så är Ville en hejare på att stå på bakbenen han försökte t o m att dansa med matte en gång.
I morgon väntar vardagen då ska Husse jobba, och sen i veckan reser Solnaborna hem, då får jag hålla ställningarna helt själv, och fortsätta min uppfostran av tvåbeningarna.



Posted by Picasa

4 kommentarer:

Rosa sa...

Hej där!!
Ni verkar ju haft rena vårvärmen hos er. Som kallast har vi haft -38 så jag vill inte ens gå ut på bron. Idag har vi börjat få lite mer utevänlig temp ca -22.
Kalla men ändå varma hälsningar ifrån Rosa med familj....

Madelene sa...

Vi har också kallt men det verkar bli lite mindre kallt nu. Jag älskar alla väder! Så kul Ville ser ut när han står på bakbenen! :) Han skulle kanske gilla Freestyle? Dans med människa.. Såg det på MyDog häromdagen.. Verkade lite kul faktiskt.

Lova sa...

Lova ska det vara.. jag skriver åt matte.

Anonym sa...

Vad mysigt med att gosa i goa soffan med kuddar och brasa och en bra kompis:) Det låter görmysigt Nelson. Jag tycker om när det är lagom kallt ute för då luktar det ju så mycket gott. Men lagom kallt, inte så man fryser nosen av sig inte.
Många svansviftningar från Fixa