torsdag 21 januari 2010

Torsdagkväll med pannkaka och bollen



Nu så är det torsdag kväll, och om jag får säga det själv så har det varit en hektisk tid. Långa promenader i Skogen och galopp i lössnön. Husse tycker att vi ska ha några egna stigar att gå på. Jippi! Tycker jag som älskar att springa i lössnö. I förrgår sprang jag hela gatan fram i snödrivorna som plogbilen gjort åt mig, lite jobbigt men o så roligt jag kunde inte sluta att vifta på svansen.
Husse och matte har fått så konstiga TV vanor, dom ser mest på utländska TV program om den stora jordbävningen. Jag tittar också, häromdagen såg jag en hund som letade efter instängda människor det verkar vara riktigt spännande.  Som syns på bilden här bredvid så tränar jag själv på att hitta saker. Så att jag är redo om Frida ringer.
Matte har pratat med henne på satellittelefon och Skype, så att vi vet att hon mår bra. Men hon har mycket att göra.
Om det är någon som har lust att hjälpa Frida att hjälpa. Sätt in lite pengar på Läkare utan gränsers Konto för hjälp till Haiti. Det blev ju inte riktigt som det var tänkt när hon for till Haiti i November.

2 kommentarer:

Lova sa...

Oj vad snö du har!! Ja vilka duktiga hundar det finns som kan hjälpa människor hitta andra människor!

Ville sa...

Jag skulle vilja hjälpa till! Jag har inga sådana där pengar, jag har nämligen aldrig fått veckopeng eller så. Jag tror att det är så eftersom Elin tror att jag bara skulle köpa märgben så de tog upp hela frysen. Men vaddå? Märgben är ju jättegott, särskilt kalla som man kan slicka på som en glass -glass är förresten också smaskigt!-och hur som helst är det så mycket enklare att förvara märgben i frysen istället för att gräva ner dem. Nåja -jag får be tvåbeningarna skicka pengar från mig också!