lördag 15 maj 2010

Nu är myggen här!

I bland går det fort, vi har 27 grader varmt ute och snö i skogen. Husse säger att det har han aldrig varit med om förut. Inte jag heller fast jag har inte så många år att jämföra med. Om det är någon som undrar vad jag gör på bilden, är du inte ensam. Jag undrar också vad det är för idé husse har. Men för lite blodpudding ställer jag upp :-)
Vi kom nyss tillbaka från ett pass i skogen. Ännu en älgklöv funnen. I dag nosade jag och tog inte spåret enbart på luftvittring, det är visst så det ska gå till enligt husses böcker.
I går var det en stor dag, nästan som en födelsedag. Jag fick världens bästa present. Ett Träd!!  Det är nästan så jag inte tror att det är sant. Men nu står det här i vår trädgård. Jag har varit framme och luktat lite på det. Ett äppelträd. :-)
Finns det någon annan hund som har fått ett eget äppelträd?
Hur länge måste man sova på sommaren? jag tycker att det räcker med att det blivit ljust. Det tycker INTE tvåbeningarna, dom vill helst sova som om det vore vinter fortfarande. Tråkigt säger jag, det är på morgonen som alla dofter är fräscha och fåglarna sjunger. Sova kan jag göra mitt på dagen, då är det i alla fall för varmt för att göra något vettigt.
Nu är det kväll och i morgon ska jag gräva för nya växter i trädgården och sen åker vi till Eva-Karin i Nordmaling för nya spåruppdrag.

3 kommentarer:

Ville sa...

Åh, verkar så kul att nosa upp älgklövar! Jag har jättesvårt att nosa jag, dumstruten är ivägen! När AIK inte vinner då blir det glas på gatorna här i Solna. Jag fattar inte sambandet, men så är det. Eller också händer det kanske när de vinner? Jag vet inte så noga, men ont i tassen gör det! Jag leker minsann ofta med bollar, men aldrig att jag kastar glas omkring mig! Hmfp!!

Lova sa...

Oh vad varmt du har det där du bor! Du skulle behöva ett dopp! Jag badar ändå, fast vi inte har så varmt som du.

Ville sa...

Du Nelson, har ni FORTFARANDE snö? Dags att uppdatera? Ser jag fram emot! ;-)