onsdag 9 juni 2010

Äntligen tar sig husse tid med mig.


Nu så är det dags att skriva igen. Sen förra inlägget här på bloggen har det hänt en massa saker. Det har varit 25 grader varmt, men det är länge sedan. Nu är det mera vanliga temperaturer 10-15 grader varmt och molnigt.
Husse har börjat sätta upp ett "fårstängsel" runt tomten. Jag tycker vi har för liten tomt för att ha får! Men när jag påpekar det, säger husse att stängslet är för min skull. Så det kanske är till för att stänga ute fåren? vad vet jag.
Min födelsedag firades ordentligt i år. Paul och Ann från USA kom och hälsade på. Och efter några timmar hälsade jag t o m på Ann.
I Lördags var vi i Stugan. Det var bara jag som badade!! Jag sprang upp och ner till stranden för att locka i tvåbeningarna, men vad hjälpte det. I bland är dom tråkiga mina flockisar. Det är då jag saknar Ville mest. Han vet hur man gör för att ha roligt.
 I Söndags på Nationaldagen, var vi på Gammlia, Umeås eget skansen. Husse stod i konstiga kläder framför en orkester och viftade med en pinne. Jag var beredd på att ta mot pinnen hela tiden, det gäller att inte släppa den med blicken en sekund, för då kan den vara borta. Och det var det som hände. Helt plötsligt  var både husse och pinnen borta. Men det bekymrade inte matte, och inte mig.
 Det fanns så mycket annat att lukta på. Massa goda dofter, mat från hela världen och många roliga saker.

3 kommentarer:

Lova sa...

Kul att du är tillbaka igen Nelson!! Massor hittar du på! Visst är det härligt att bada!

Ville sa...

Aha Nelson, fårstängsel är för att stänga ute får! Jag undrade just, för jag ska också få ett fårstängsel. Undrar just hur ett får ser ut? Jag har ingen aning, men kor har jag sett massor av, och hästar har vi också som grannar på torpet. Kor är väldigt sociala och nyfikna, de kommer alltid fram till stängslet och hälsar när man går förbi, och de ser ut ungefär som welshar faktiskt, fast bara lite större.

Rosa sa...

Hej Nelson!
Undrar bara om du har fått mitt mail som jag skickat? Det var några bilder från i vintras. Får vet jag hur dom ser ut, likaså hästar. Katter är inga pålitliga varelser, dom ser ju snälla ut på håll men akta dig för att komma för nära, dom kan rivas ganska bra. Ha en riktigt bra sommar Hälsar Rosa med H&M