söndag 28 november 2010

Det är kallt om nosen!

Här är det kallt. Jag får springa lös i skogen, så jag slipper frysa! -18 grader i morse så det blev en rask morgonpromenad. Annars så har jag mest legat framför brasan och haft det mysigt. Husse har övat Eufonium och matte har bakat pepparkakor.
Förra veckan var en mystisk vecka. Massa konstiga gubbar att hålla reda på, dom klampar om kring i övervåningen och har sig.
Jag har varit uppe och tittat efter vad dom gör, men blir inte klokare. Det har försvunnit en vägg och dom gamla tapeterna. Tapeterna var rysligt fula! När jag försökte riva dom tidigare, så var det inte tillåtet. Sen har gubbarna burit ut mitt bästa handfat, det jag dricker ur. Villes toalett har också hamnat på gården. Rapport kommer när jag listat ut vad som händer.
Det är synd om Ville. Han blev biten av en Amstaff i förra veckan. Som tur var kom han undan med 4 Bett och en Strut.
I kväll besökte vi Hilda, hon har Adventspyntat hela lägenheten. Tvåbeningarna fikade kaffe och själv såg jag till att bli kliad på magen. Hilda har en jättemysig soffa!
 Det var allt från ett julkortsvackert skogsbryn i Umeå.
Husses Saffransbullar

3 kommentarer:

Ville sa...

Vad säger du? Har de tagit bort min toalett?? Det var ju en fin-fin toalett där locket var öppet. Var ska man nu dricka har dina tvåbeningar tänkt? Jag har ju faktiskt ingen aning om hur du gör för att få i dig vatten ur kranen. Jag får väl äta snö då, det går ju faktiskt lika bra. Struten har jag kvar, hade lite ont idag igen och gnällde ordentligt så att de skulle veta. Men Elin sa att jag kanske kan få byta till en stjärngossestrut vid Lucia. Hoppas på det, tror guldstjärnor skulle passa mig!

Hilda sa...

Och du är en jättemysig hund. Lussekatterna ser ut att leva farligt för tvåbeningarna. Om jag var du Nelson så skulle jag nog testa en dom ser ju ruskigt smarriga ut.
Kram på dig Nelson och kom snart och hälsa på igen.

Rosa sa...

Hejsan!
Nu är det nog vinter på allvar. Vi hade -29 i Storlien i veckan som gick, just nu är det bara -15. Fast husse o matte tycker nog att det är lite kallt eftersom de ska åka till nått som hette Thailand, undrar om det är så mycket bättre med så mycket värme? Jag och min undelat kompis Plutten ska bo hos minimatte då tillsammans med gammeltanten Molly, det ska nog gå bra. Hoppas du fick smaka nån bulle. Sköna vinterhälsningar Rosa med familj.