söndag 7 november 2010

Det har hänt mycket sen sist

 Sen vi bloggade senast husse och jag, har det hänt mycket. Snön har gjort sitt första besök i Umeå och Jag trodde t o m att min snöhög hade kommit tillbaka, men så var inte fallet.
Vi har börjat med en ny aktivitet i skogen. Den heter sök och går ut på att leta upp bort-tappade personer i skogen t ex matte. Det kluriga är att vi hundar ska leta på ett sätt som tvåbeningar förstår. Inte bara springa fram och hitta den borttappade. Det är en massa nya saker att tänka på. Rutor, rullar, tomslag, stigvakter, godis mm. Det som är lättast att tänka på är godis!
Idag kan jag inte vara med på sökträningen, för nu är vi i Solna igen. Det var Alla helgons dag i går, så vi var och hälsade på vid Moas grav. Det var fint med alla ljusen och blommorna. 

Jag och Ville trivs som vanligt tillsammans och roar oss kungligt. Inte så att vi jagar älg, men några tjejer har vi allt träffat :-).


Vi har alltså varit i Stigtomta och hälsat på hos Ada, Kiwi, Murklan och Lars (min son). Det var lite spännande att träffa honom.


här är också en stillbild på knodden, en riktig tuffing. Han är rätt kaxig för att bara vara fem veckor.

Vi avslutar med en bild som visar hur lätt det är att fotografera två hundar på Järvafältet.

3 kommentarer:

Lova sa...

Äntligen en uppdatering från dig!! Skönt att du har det bra! Idag har vi frost hos oss med. Andra gången denna höst så vinter har vi inte riktigt ännu. Här har vi lilla Ida som är lika gammal som din son Lars.. Ida är lite pestig tycker jag.. Vill inte ens titta på henne jag.. Jag blundar.. Jag hoppas att hon ska försvinna fast när jag öppnar ögonen är hon kvar../Lova

Mattias sa...

Bra namn på grabben. Han är förstås döpt efter Lars Ulrich, Metallicas trummis?

Rosa sa...

Hejsan! Ja nu har snön kommit igen. Snart är det dax för skoteråkning, jättekul..
Snart ska jag vara utan husse o matte i drygt två veckor, jag vet inte om det ska bli skönt eller inte men dom ska förmodligen ha det, hm!!! Det kommer säkert att gå så fort att jag inte ens kommer att sakna dom. Ha dé!
Rosa med familj