söndag 13 mars 2011

Än så länge är havet fruset

Img_4469
Här i Västerbotten är havet fruset, och det gäller höga kusten också. Husse och jag kollade när vi var i Ö-vik nu i Veckan. 

Snart är husses lov över och allt blir vardag igen. Matte dyker visst upp på tisdag. Hoppas hon tar med sig någon snygg batik från Indonesien? Undrar just vilken sorts tik det är? I förmiddags, när vi tränade platsliggning sniffade jag in en snygg schäfer-tik. Så det tog en stund att innan husses "kommando" gick in :-). Annars var det riktigt trevligt Jag träffade flera figurtanter och Janne, alla hade godis(korv) och var hur trevliga som helst. Husse har börjat på en riktig sök kurs, så att det blir någon ordning på honom. Jag är med som coach, det är inte det lättaste det inte. jag måste liksom läsa hans kroppsspråk för att förstå vad han vill. Sen är det bara att hoppas på att man får ett klick och några godisar.

Många gånger "voffar" han något obegripligt på människospråk, och sen "voffar" han samma sak en gång till lite högre. Varför kan han inte visa istället? eller tanke-överföra eller något annat smart. 

Ja det är mycket att fundera på när man ska lära en husse olika saker. Om det är någon som har något bra tips på saker som tvåbeningar kan lära sig så tar jag mot dom med tacksamhet. 

Nu är det dags att åka till Nordmaling för att hitta något. Och kanske springa omkring med en bit gummislang i munnen.

Ha det

Nelson

 

1 kommentar:

Maxfield sa...

Äntligen bloggat igen! ;) Det är roligt att läsa om dina upptåg och funderingar Nelson!
Här har en modig Irma badat i havet idag.. resten av hundgänget avstod..