söndag 3 april 2011

Vad betyder Hit?

Här är några bilder från dagens äventyr. Den första bilden visar hur det går till att ligga plats. Husse försöker övertyga mig om att göra likadant.
Jag tycker nog att husse kan lägga sig själv på en blöt bilparkering om han nu tycker det är så viktigt! Det tycker Nicko också.

Det är många vallhundar med på vår träning. 3 Aussiens och en Kelpi. Sen var det två Golden, fast en var brun. Och så jag då.

Terrace är en häftig hund, han kan flyga! Jag tror att det var han som var i Oslo och flög förra Torsdagen. Han kan en massa andra saker också men det ska gå fort och vara roligt,  han påminner lite om Ville. Fast Ville kan inte flyga.




Simpson och Margareta tränar lydnad, han får godis i en skål när han har gjort allt han ska. I dag tränade han med störning, d v s Simpsons husse stod bredvid och ropade God Jul och kastade snöboll. Varken Margareta eller Simpson trodde på honom. Själv hade jag gärna lekt snöboll med Janne.

2 kommentarer:

Maxfield sa...

Vilken rolig stutsig hund som du träffat!! Ja den kunde verkligen flyga!
Jag tycker att du är klok som väljer att inte ligga i blötan! Någon borde lägga en filt på marken först!

Karin Ella Smilla sa...

Smillis håller med, hon lägger sig inte heller på mattes uppmaning om det är blött ute, jo föresten om det bjuds på något riktigt gott då kan hon "offra sig". Annat är det om hon busar med någon kompis, då går det hur bra som helst spelar ingen roll att det är blött. Va kul att er kurs kommit igång. Smillas kurser startar inte förrän i slutet av april.