söndag 26 februari 2012

Brun utan sol




















Hej, här kommer en rapport från Skogsbrynets bästa - enda - lavin hund. Inte för att det behövs så många men ändå, lite credd ska man väl ha för att man plöjer upp snötäcket på tomten.


Under den senaste veckan har jag varit uppe på nästan alla snöhögar som finns i grannskapet cirka  jätte många stycken.
Det bästa är när det har snöat. för då får jag hjälpa till att skotta. Det finns inget som är så roligt som det. Fast det är jag visst ensam om att tycka.
I dag tränade matte och jag lite lydnad under promenaden. Det är inte så lätt att förstå vad hon menar alla gånger. Det var då jag kom på att om jag skakar på huvudet riktigt mycket, skakas alla tankar bort och det blir alldeles blankt inne i huvudet. Sen är det bara att börja om att tänka. Smart va?


I morse var det sovmorgon, Synd bara att jag åt snö det sista jag gjorde i går kväll, efter viss övertalning fick jag med mig tvåbeningarna ut på morgon promenad 07.00.

Nu får Husse avsluta bloggandet själv. Själv har jag tänkt sova. ha det tills vi hörs igen.

Inga kommentarer: