onsdag 7 mars 2012

Hos Hilda

Visst blev det fjällräven och visst köpte husse en ny jacka. Sen tog vi grabbar en lång promenad ner till kajen i det blåsiga Ö-vik. Där tittade vi på en båt som heter Poseidon, Lennart tror att vi ska åka med den till Trysunda i sommar, det ska bli skoj.


Tågresan hem gick lika bra som resan bort. Men sen stängde dom av järnvägen
Det är kul att åka tåg, jag har hittat en jättebra plats under ett bord. det är nästan som en egen koja. Där ligger jag och spanar efter olika saker och personer, liksom i hemlighet.
När vi kom till Umeå blev vi upphämtade av Matte för direkt avfärd till Hilda på Middag. Det blev en riktigt trevlig kväll, där jag fick stor användning för mina talanger som myshund.
 Hilda är duktig på att laga god mat, och som syns på bilden är hon rätt snabb med "rullen" också. 
När vi kom hem inspekterade husse hur långt dom hade kommit med golvet och sen blev det natt.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jättekul att du tog med dig tvåbeningarna och kom och hälsade på. Bilderna på mig var inte lika kul ursch vilken tjock "matte-brors-dotter" (ett ord jag just uppfann) du har. Tur att du och matte räddade bilderna och som sagt jättetrevligt att ni kom.

Många pussar och kramar Hilda