lördag 8 december 2012

Andra advent

Lördag kväll och alla är hemma. Hilda och Petter har varit på besök, dom är snälla. Jag fick smaka pepparkakor för första gången. Gott! Hade inte varit så dumt med fisksoppa heller, men det kanske blir imorgon.
Snön är tillbaka och jag njuter för fullt. Snart finns det en snöhög på baksidan att hoppa i:-)
I morse lekte vi leken hitta enris under snön. Matte vann. Jag upp ett fint rådjursspår, det var alldeles färskt! Matte stoppade mig från att undersöka det vidare. Undrar varför? Dom kanske redan bestämt att vi skulle äta fisk, vad vet jag.
I morgon ska husse till Holmsund och vifta med pinnar(dirigera). Själv ska jag ha sovmorgon och kanske ta en skogspromenad med matte. Vov och svansviftningar från Nelson.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Nelson. Du vet väl att det bara är snälla som får pepparkakor och du är ju utan tvivel världens snällaste hund. Det var ju därför du fick så många pepparkakor ju men jag såg att du blev ledsen över att du inte fick fler men du får komma hit så kan jag smuggla med dig några pepparkakor hem.