söndag 3 mars 2013

Och det bästa av vår-vintrar det är.





Vilken dag, dagen efter en snöstorm. Nya snöhögar dyker upp överallt. Jag har klättrat i jättemånga snöhögar i dag, många fler än jag har tassar. Den brantaste gick upp i himlen tror jag, som en sån där klättervägg som tvåbeningarna använder.
Vi började dagen med att leta efter en skoter. Vi såg spår efter den hela tiden och det luktade bensin. Men inte hittade vi den inte.
Mina humans såg en massa annat också, själv kände jag lukten av både rådjur, ekorre och hare. Det finns också en hel del fåglar här i vår egen skog. Matte  kallar den här tiden på året för  vår-vinter, det är  en av de bästa årstiderna här i norr. Såg förresten en Ren i koppel i förrgår. De åtta årstidernas folk har  Samisk vecka här på Gammlia,  antar att det var därför renen var i skogen.
Resten av dagen har jag tränat på att lägga mina leksaker i en korg, och att hjälpa matte att sy.
I morgon ska jag hjälpa husse att sporta. Det har jag lovat.



3 kommentarer:

Maxfield sa...

Ser ut som om du har massor med härlig snö, Nelson!

Ville sa...

Ville hälsar att han bara har två årstider, förslask och efterslask. Det är tyvärr inte riktigt samma som förrätt och efterrätt, (vilket ju betyder extra mat före och efter maten). Renar i koppel har han heller aldrig sett. Men det finns många råttor här. Både i koppel och utan. Fina bilder!!

Anonym sa...

Älskade Nelson idag är det hundens dag så Grattis.

Puss Hilda