lördag 7 februari 2009

Bränna Puder!!

Vilken dag! Här är det opistade snövidder. 17 grader kallt och 1/2 meter nysnö. Jag far fram som en torped i snön runt huset. I skogen är det lika roligt, ospårat överallt.
I går var Ann och Frida här och hälsade på. Jag funderar fortfarande på hur dom luktade, det var en doft jag inte kände igen. Jag återkommer när jag funnit en lösning på den gåtan. Matte har lovat att hjälpa till. 
Husse är inte värd mycket just nu :-(. Han har klippt mina klor, så nu är det blod över hela köksgolvet. Matte kom och räddade mig och skötte om mig så att jag blev glad igen, fast hon verkar inte lika glad själv, går och funderar på om det är dags att tapetsera om. Konstigt - rödprickigt är snyggt tycker jag.
I morgon ska jag ut och rulla i snön, kanske göra som matte - snöänglar -  jaga bollar och fundera på något nytt mysterium att lösa. Strutsen har försvunnit och jag misstänker att den är i tvättstugan.

3 kommentarer:

Fixa sa...

Aj då Nelson. Min matte klippte mig en ång så det blödde och då skällde husse på henne. Jag och matte fick vara i badrummet med tryckförband tills det slutat blöda. Nu har de ett medel hemma som gör att det slutar blöda och det är bra för husse leder denna dumma statistik med 2-1. Men vi får ha tålamod med våra tvåbenta, oftast sköter de sig rätt bra och manikyr kan vara en go mysstund:) Vad mycket snö ni har!!! Så mycket har jag aldrig sett. Vad är en snöängel för något? Voff voff från Fixa

Anonym sa...

Oh vad det verkar härligt med snön Nelson! Det vill jag också ha... Nej, kloklippning det gillar inte jag.. Försöker att gömma mig under bordet då.. Men matte ger sig inte utan letar upp mig där också..

Anonym sa...

Oj då ! låter inte kul det där med blodvite :0(
Lyckligtsvis har matte inte gjort det på mig men när jag var drogad vid HD röntgen så gjorde vet, assistenten så på mig, tur man sov :0).
Snö är BUSKUL !
Många svansviftningar från Lotus & Jojje