torsdag 19 februari 2009

Var är handsken?



Det är fortfarande kallt i Umeå, i morse var det minus24 grader  när jag var ute. Så det blev en ganska kort promenad.
Två beningarna tycker att det är på tiden att jag läser "skogskorts teori" så att jag kan gå själv i skogen. Därför måste jag kunna lite olika skyltar.
Den uppe till vänster betyder ingång till Spännandeskogen. 
Den uppe till höger betyder Se upp för flåsande tvåbeningar,  när jag ser den skylten så ska jag vänta tills  "varsågod". Den nere till vänster tror jag betyder Hund tillåten; eller något liknande.  Om det finns någon som vet om andra "hundskyltar" så tipsa mig. 
I dag har det annars varit en mysig dag, matte har varit hemma ganska mycket. Hon verkar ha rätt tråkigt, så nu har hon fått Giraffen att leka med. Det är just nu mitt finaste mjukisdjur. 
Jag slutar med en gåta. Vad är det som är brunt med stiliga öron och har en blå mun?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så du tittar på skyltar Nelson.. jag har mest näsan i backen och ser inte så mycket i luften då!! Men det kan bli roligt - får titta upp ibland och se om det finns lite kuliga skyltar där jag bor..
Brun med vackra öron - det måste ju vara du Nelson - men blå mun?? Kanske har du ätit en bläckpenna?? Jag skulle gärna testa det.. men det är oftast blyerts och tuschpennor jag får tag i.. ska försöka..

Anonym sa...

Klart att det är en snygg fieldkille som är brun med vackra öron, hm finns det blåbär hos er nu ? va fuskigt !
Brr ni har lika kallt som oss hör jag, inte skönt!
Ha det gött!!

Fixa sa...

Brun och snygg är väl du Nelson? Har du ätit upp en handske som är blå eller? Du är väldigt snäll som lånar ut din fina giraff till din matte. Gillar hon den lika mycket som du gör? Voff voff från Fixa