lördag 28 februari 2009

Pepparkaksgubben är Snögubben

Svaret på gåtan är Blåbär, dom bären avslöjar allt! Matte förstod på en gång vem som ätit upp hennes blåbär. Det där med tusch har jag inte provat, men det låter inte gott. 
Nu är det en lugn kväll här hemma och båda tvåbeningarna är hemma, jag har lördagsbadat, och tvättat öronen. Matte  har hjälpt mig att föna håret. Det är inte lika lockigt som husses, men lite krulligt är det allt. 
I morse hittade jag Rocky i skogen, han är rolig att leka tafatt med. Han fick till och med låna min boll ett tag! Jag har börjat fundera på hur jag ska lura till mig mera godis på dagarna. Husse har köpt ett supergodis det luktar gott i hela köket när han öppnar kylskåpet, jag ska nog komma på något sätt att lura till mig det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin du är med snö på Nelson!! Nu är snön borta här och jag saknar den!! Nospuss!

Anonym sa...

Vilken härligt snöig nos du har !
Låter underbart med bad o torkning, nu blev jag avis :0) älskar att duscha!
Visst är blåbär gott !
Många svansviftningar // Jojje & Lotus