måndag 11 maj 2009

Spårskogen nästa!

Nu är det spår som gäller, jag tror att det är det roligaste jag gjort hittills. Fast det är lite skrämmigt också, när det knakar till i skogen bakom en. Hittills har det alltid varit husse som klivit på någon gren, men man vet inte rätt som det är står det väl en älg och tittar på en.
I går var vi Nordmaling och tränade, det gick riktigt bra om jag får säga det själv. Hittade klöven som husse gömt - det är samma klöv varje gång.
Sen har jag hjälpt till i trädgården, grävt i rabatter,gödslat gräsmattan, burit pinnar och luktat på Gullvivor.
I dag är husse och matte på jobbet så jag ska passa på att vila ut, det är så svårt att veta när det är natt numera. Solen går ner så sent, och kliver upp så tidigt.


4 kommentarer:

Lotus sa...

vilken duktig kille du är !!! du gör som matte vill att jag ska göra , bära klöven :0) tycker den är lite äcklig jag ! sittmarkerar heldre.
många svansviftningar Lotus

Lova sa...

Å det låter spännande med spår!! Hoppas min matte låter mig prova det någon gång..

Fixa sa...

Bra jobbat Nelson! Jag tycker också att det är jätteroligt att spåra och bära klövar. Se om din husse kanske kan få tag på en annan klöv med så att du kan spåra klövar från olika vilt. Lycka till med fortsatt spårning! Många nospussar från Fixa

Smilla sa...

Grattis på födelsedagen den 24 maj hälsn Smilla.