lördag 2 maj 2009

på äventyr i knivsta




Ville och jag har varit på fieldspanielträff i Knivsta. Där vi träffade jättemånga roliga hundar. Från början var det lite läskigt eftersom jag inte kände någon utom min Mamma Kiwi och min syster Pippi från Oslo och Ada förstås, men sen tog det fart och det var fest mest hela tiden. Vi lekte springa snabbast, följa John och lite brottning. Vi passade också på att bada i ett dike. Murklan, minstingen badade flera gånger!
Jag tror tvåbeningarna pratade om hur trevligt det är att ha en Fieldspaniel i sin flock. dom fikade, grillade korv och solade.
Sen blev det fotografering, men före det så fick jag testa trimmbordet. Helena och Cia fixade till min päls och gav husse tips om hur den ska skötas.
När Korven var uppäten och kaffet urdrucket tackade vi för oss och åkte till Villes hem.

3 kommentarer:

Susann, Lotus & Jojje sa...

vilken härlig dag ni haft o mycket bus förstår jag.
Va oxå sugen på att komma men tyvärr så jobbade jag även denna gång :0(.
Kan tänka mig vilken stilig kille du är nu Nelsom men pälsen ny frissad.
Ha en skön fortsättning på helgen

Lova sa...

Vad kul med träff med massor av fieldisar!! Jag vill också till en sån träff.. men matte säger att hon inte vågar släppa mig lös.. att jag drar då? Kan jag inte alls förstå! Jag kommer alltid!! När jag har lust alltså..

Fixa sa...

Gissar att du hade en toppendag med många nya, och några redan kända Fieldkompisar! Du blev säkert extra toppensnygg Nelson,efter trimningen. Kan vi få se ett nytt foto snart? Fieldträffar brukar vara skojigt och extra lätt att någon "glömmer" en korv eller så som det "står " Fixa på och då är ju korven min, eller hur ;). Svansviftningar från Fixa