söndag 13 september 2009

Detta har hänt


Så har det gått några dagar igen och livet går sin gilla gång i Umeå. I dag dök Frida upp -undrar hur länge hon ska vara här?-. Det är roligt när vi får besök.
Jag har kommit på ett nytt sätt att väcka tvåbeningarna. Ta sats, hoppa och landa på en sovande husse :-). Fick världens jättebelöning när jag gjorde det. En timmas morgonpromenad i skogen, rekommenderas!!
Har varit ute och letat klövar igen, den här gången utan blod, fast nog känner jag igen lukten av husse och matte i spåret, så det så. Mej lurar dom inte.
Så tjuvlyssnade jag när Matte pratade med Elin i telefon idag, Elin och Mattias har varit på en lax-kurs, sa hon. Det är visst något som är bra att göra om man ska få valp. Dom får lära sig och andas och en massa andra konstiga saker som vi hundar redan kan. Slappna av till exempel.
Själv vill jag gå en fånga lax-kurs.
Ville börjat på dagis, det är för att han ska få träffa andra hundar och ha lite roligt.

Som synes på bilden så är det rätt skönt i vår trädgård, jag hjälper till så mycket jag får, ansar pelargoner och sånt.
Så nu undrar jag hur gör man för att få hjälpa till i köket? Husse tycker inte om när jag blandar mig i bakandet.

2 kommentarer:

Ville sa...

Hej Nelson!

Jag har också hört om den där proffslax-kursen! Tyvärr luktade Elin och Mattias inte det minsta lax när de kom hem, men kursledaren hade visst visat ett foto av en basset, för att tvåbeningarna skulle förstå hur det ser ut när man slappnar av. När det gäller det här med att slappna av är jag ju själv inte riktigt lika skicklig som du Nelson, men nog vet jag hur man drar en skön djup hundsuck när man ska sova ändå! Så för att hjälpa till och visa hur man gör la jag mitt huvud på Mattias ansikte inatt. Det verkade inte fungera, för han vaknade. Så de behöver nog träna lite mer, tror jag.

Det är jättekul på dagis!!! Mina nya kompisar är en pudel och en border collie, och det är jag som dricker mest vatten av oss tre. Men jag har sluppit haklapp ändå, tur de är snälla, dagisfröknarna. På promenaderna går jag "jättesnyggt" i kopplet, (utan att dra i kopplet så att jag når fram till luktfläckarna, alltså), för vad gör man inte för en border collie...?! Åh, jag skyndar mig till dagis så fort jag kan på morgnarna, känner mig faktiskt inte morgontrött alls, nuförtiden.

Lova sa...

Hihi! Så du har lärt dig att landa mitt i magen på husse när han ligger i sängen.. Hmm.. kanske därför jag bor i en "burk" på natten??? Men jag gillar min burk.. går dit självmant när jag tycker att det är läggdags.. Misa däremot hon gör gärna som du - fast det är mattes mage hon siktar på!! Hihi!!