söndag 27 september 2009

Ville är här




Nu bor Ville här i Umeå, han dök upp i Onsdags tillsammans med husse. Det verkade nästan som om husse hade Hundnappat honom.
Men så var det inte. Husse hämtade honom på dagiset i Sundbyberg. Mattias och Elin vill att han ska bo här hos mig ett tag, så nu har vi vårt eget lilla tvåhundsdagis.
Vi busar och leker hela dagarna, vi kallar det inskolning. Jag börjar bli trött nu efter tre intensiva dagar.
I morse väckte vi tvåbeningarna kl 8, för en morgon promenad, det är aldrig fel:-)
sen har vi grävt lite i trädgården till mattes stora "glädje".
Nästa vecka drar vi igång på riktigt, med Klicker, lydnad och en massa annat.
Ville tycker att det är kul med klicker han med, han kan gå jättefint i koppel bara husse klickar lite, så jag ska sätta igång att träna på det jag med. Sen har husse lovat att jag ska få träna på fritt följ. Till veckan så har jag tänkt att husse ska få visa Ville hur man gör viltspår. Det låter som ett bra dagis tycker jag, Undrar om husse kommer att skicka veckobrev till Villes tvåbeningar?
Men idag ska det bli en riktig soff(t)-söndag, ska testa om vi kan hypnosa till oss lite äppelkaka senar idag.

2 kommentarer:

Lova sa...

Vad kul att du fått en kompis! :) Ska han alltid bo hos dig??

Elin sa...

Åh, Nelson! Tack för att du underhåller Ville när vi är på sjukhuset. Och vad bra att du lär honom blogga också, det har han aldrig provat förut.