söndag 6 september 2009

Trysunda igen!



Nu har det varit utflykt. Det bar iväg ända till Trysunda, en härlig överraskning, även om jag inte fick bada. Både husse och matte badade iförda konstiga kläder, stövlar som täckte hela kroppen utom huvudet.Dom tog upp gammelhusses brygga på land. Förberedelser för vintern kallas det visst.
Jag passade på att träna skäll och gnäll, i hopp om att få hjälpa till med bryggan. Men se det gick inte :-(.
När bryggan var uppe på land, gick vi på promenad och tittade på en sjunken segelbåt, och gammelhusses motorbåt på land. Konstiga ställen att ha båtar på.

På båten hem blev jag jätte populär, det var t o m en tvåbening som ville se ut som jag. Hans öron var vita och misstänkt lika lovikavantar.

1 kommentar:

Lova sa...

Det var synd om dig att du inte fick bada!! Jag har äntligen börjat att älska simning!! Så jag försöker få till det så fort jag är lös ute!!! Det är skönt.. min matte tycker det är ok att jag har "vattenpassion" som hon säger.. Vilken rolig människa! Men jag kan gott förstå att hon ville likna dig!! Nospussar!! Lova