söndag 13 december 2009

Liten rapport från Lucia

 I dag har vi lussat Ville och jag, Ville fick vara Lucia och själv uppträde jag som pepparkaksgubbe.
Lussandet gick till så att vi hoppade upp i sängen och överföll husse och matte, vi pussade dom och såg till att ingen somnade om. Sen så såg vi till att få frukost med kaviar. Det är nog typiskt Lucia tror vi.
Tvåbeningarna fick hålla tillgodo med  ombakade pepparkakorna och nybakade Lussekatter.
Som syns på bilderna så övervakade vi hundar det hela noga.
I går så var det adventsmys med glögg och julkortsskrivande, inte så kul för en hund, men det kan kanske ramla ner någon smula eller så från bordet.
Och så hade vi en lång promenad i mörka skogen. SNART måste det komma SNÖ!!! Det här är är inte roligt. Massa spökiga ljud och mörka skuggor, varken jag eller Ville tycker om natten så det så.
I kväll är det tänkt att vi ska gå ner till centrum och titta på alla ljus som finns på rådhusesplanaden och  Kungsgatan. Sen ska jag övertyga Husse att hämta min boll från under soffan, fast det verkar svårt. Han såg när jag puttade dit den, inte bra :-(

2 kommentarer:

Lova sa...

Oh vilka härliga bullar ni är med och bakar!! Jag gör allt för att få smaka på alla julkakor och bullar hos oss! Det är SÅ gott!!

Elin sa...

Saknar dig Ville!!!

Vi har provsmakat både lussebullar och pepparkakor -jättegoda och passar perfekt till lingonglögg!