måndag 26 april 2010

Arbetsledare och Trädgårdsmästare

Vem tar min snöhög? Jag vaktar den varje dag, men den blir bara mindre och mindre. Hur som helst, det är mycket att stå i just nu. Hjälpa matte med vårblommorna. Bära omkring på gamla kvistar och putta bort löv från rabatterna. Jag såg också till att husse bytte däck på bilen. Efteråt inspekterade jag att alla däck var bytta. Gösta vår granne kom också med goda råd om hur man får loss trilskande dubbdäck.
I Helgen var det också "staketpromenad" det vill säga husse och matte tittar på olika staket här i Umeå medan jag kollar om dom går att lyfta benet mot. Jag tycker bäst om staket med många stolpar.
I Fredags var jag byggledare, såg till att vår nya garderob blev rätt byggd. Vi slipade spackel så jag blev en Field med mycket vitt i pälsen. Sen målade matte, om jag inte varit på min vakt så hade jag blivit en vit spaniel.
Till helgen ska det visst bli fyrverkerier, det vet jag för husse spelar fyrverkeri-skivan i förväg. Han tycker nog mycket om ljudet av smällande raketer.
Resten av veckan blir förhoppningsvis lugnare, någon fin promenad i skogen, för att lyssna på vårfåglarna och se svanarna flyga förbi på sin färd mot norr. En god bit mat av något slag och att vila middag på den soligaste fläcken i rummet.
Ville har blivit torpare i norra uppland, egna marker att springa vilse på, jag undrar hur han ska klara det om inte jag hjälper till? Vi får se.

1 kommentar:

Jojje , Lotus & Norma sa...

va bra att du hjälper dina människor med alla möjliga saker. Undrar hur de skulle göra utan oss deras fyrfotade hjälpredor ?
här håller oxå snöhögarna på att försvinna :0( , nåt som gör att matte springer runt med en spade och hink och plockar upp saker från gräsmattan, undrar vad ?
Svansviftningar från oss i Ockelbo