söndag 18 april 2010

Söndagspromenad i Vårsol och Blåst

En lugn söndag med hela flocken samlad. Efter att jag lurat ut hela flocken på morgonpromenad blev det frukost, Kulor med grädde och pannkaka för mig. Husse och matte nöjde sig med kaffe och the och annan människomat.
Efter frukost var det dags för Söndagens stora utmaning. Lång promenad runt hela stan. 8 km! Vi gick till Universitetet och till Dammen bakom sjukhuset. Där fanns det mycket fåglar och även en belevad engelsk springerspaniel. Sen gick vi hela vägen ner till centrum, där matte ville se i skyltfönstren. Vi kanske ska köpa några nya kuddar till mig. Det är jag som använder dom mest, även om det inte riktigt är tänkt så.
Väl hemma igen återtog jag min roll som byggledare för vår nya garderob. Jag inspekterar från min plats på husses huvudkudde.
Nu är det dags för en lugn stund framför TV i husses knä. Det är otroligt trevligt med söndag.

2 kommentarer:

Lova sa...

Mysigt med kuddar!! Det vill jag också ha!

Ville sa...

Ja, kan bara instämma: kuddar är bra! Jag har -eller jag tror i alla fall att det är jag som har- två nya i grönt siden!

Igår jagade jag harar tillsammans med husse. Inte så där med gevär då, utan vi sprang i bredd och hjälptes åt att försöka få dem att stanna. Husse försökte verkligen hjälpa till, men han bara sinkade mig genom att hålla i flexikopplet!

När vi kom in undrade matte vem av oss det var som egentligen jagade harar. Hon fattar inte riktigt det här, det var ju en grej vi gjorde ihop. Husse tyckte att det var minst lika kul som jag. Och han var minst lika anfådd också.