lördag 24 juli 2010

En Roadtrip runt Sverige

Vilken Sommar! Vi har åkt bil, båt och badat. Först till Elin och Ville med 29 grader och bad i Gimodammen. En fin badsjö med egen hundbadplats. (57 mil) Vid Torpet i roslagen passade Ville och jag också på att "torr åka" bil, d v s vi låg i bakluckan på bilen. (0 mil)
I Lördags Blev det en tur till Grängesberg, för att hämta Mattias och Lyssna på musik. Vi hundar Lyssnade från bilen, så det blev liksom en drive in konsert.
Efter Gränges fortsatte vi till Solna, sommarens största regn förföljde oss hela resan. Väl i Solna Inspekterade vi kvarteret innan sängen intogs, av oss hundar. (54 mil)
Söndagen inleddes med en lång promenad för frukostinskaffande, sen softade vi ett tag innan Husse hittade på en badutflykt till Lida friluftsområde. Toppenställe om jag får säga det själv. Med eget hundbad. (6 mil) Efter en god natts sömn blev det ännu en liten resa. Eftersom Ville, Mattias och Elin åkte till torpet. fick jag hålla tillgodo med mina tvåbeningar. Tullgarns slott och några andra ställen i Sörmland blev det (20 mil).
Tisdag, båtutflykt med Daniel i Stockholms skärgård inte så mycket bil men båt det är roligt det med. Daniel har en bullrig båt som går fort ! en Silverhawk (6 mil).
Jag passade också på att bada, hoppade i från bryggan innan husse han säga något.
Nästa dag nytt ställe Gustavsberg med massa porslinstittande och annat tvåbenigt. Sen fick vi nog av Stockholm. Vi åkte hem till Umeå med Racerfart, efter ett kort stopp hos Elin, Mattias och Ville. Mattias har förresten varit i tidningen nu i sommar. (75 mil). Det var faktiskt rätt skönt att komma hem. Matte och jag inspekterade Våra blommor och husse klippte gräset. Sen middag i bersån.
.

1 kommentar:

Lova sa...

Skönt med en semester tripp med bästisen Ville! :)
Fast det är borta bra så är ju ändå hemma bäst!