söndag 4 juli 2010

Bivärkningar


Det blev en smärtsam morgon. I brist på Söndagstidning (vi bor på landet just nu), blev det en ny morgonpromenad längs sjön. Och där på vägen fanns det ett bo med surrande insekter. Vid närmare undersökning stack dom mig i Nosen 3 gånger. JORDGETINGAR!!! När jag vände hem såg husse en liten huggorm också, troligen biten av getingar den med. För den rörde sig inte.
Efter frukost for Moni och Lennart hem. Dom har hälsat på i några dagar. Det är alltid trevligt när dom kommer.
Frukosten i dag var jättestor! Husse gav mig både frukost och middag på en gång. han har ingen riktig koll så här på sommaren :-)

Efter morgonens strapatser tog vi en vilodag. Matte somnade i en trädgårdsstol och själv hittade jag en foppatoffel att vila min ömma nos i.


SMHI hade lovat åska och regn idag. I väntan på regnet som aldrig kom, simmade matte och jag en stund i sjön Jag älskar när vi simmar tillsammans. det är det roligaste som finns.

Innan det blev kväll fick Matte också bivärkningar. hon blev prickig och det började klia. Det var visst att hon hade varit för mycket i solen. Jag försökte bota henne med alla mina leksaker. Hoppas det har försvunnit i morgon.
Fieldspaniel crawl med dykning från stranden

2 kommentarer:

Madelene sa...

Stackars dig Nelson som fått möta getingar!! Dem är jag rädd för!! Men bada är skönt och svalkar ömma nosar och varma kroppar med för den delen.

Rosa sa...

Hej Nelson!
Getingar har jag inte träffat på ännu men däremot Bromsar och Knott. Dom kan vara lika otrevliga dom oxå. Senast nu i helgen var vi i stugan, med fiske på dagordningen, matte lyckades att få en jättestor öring och två rödingar på kroken. Värst vad de lever om när dom har kommit upp ur vattnet. Husse sa att jag inte fick bita i dom så jag bara luktade lite på dom. Den här veckan är matte och jag själva i stugan medans husse jobbar, han får snart vara ledig han oxå.
Ha en skön vecka önskar Rosa med familj!!!