tisdag 13 juli 2010

Värmebölja och Myggfönster

Nu är vi i Umeå. Det är något fel på bilen så vår Stockholmsresa är uppskjuten en dag eller så. Så för att hitta på något vad som helst, så passade husse och jag på att hantverka lite. Husse skulle göra myggfönster, och jag hjälpte till. Husse är inte så bra på att mäta! Myggfönstren blev gigantiska, så stora att en mygga aldrig kommer att orka öppna ett sånt fönster.
Matte har hållit sig i källaren hon, hon säger att hon tvättar, men jag vet att det är det svalaste stället i huset!
I Söndags träffade jag en ny kompis. Mira, en engelsk-setter. Hur trevlig som helst. Jag kommer nog att hälsa på hemma hos henne någon fler gång!

Innan vi kom tillbaka till Ume, passade jag på att bada i havet. Vi var på Grundskatan Västerbottens östligaste punkt. Om man följer longituden söderut hamnar man öster om Gotland. Sådana saker tycker husse är viktiga, själv säger jag "ofta", precis som barnen här på gatan.

1 kommentar:

Lova sa...

Å så har du äntligen badat i havet! Visst är det härligt! :D