fredag 24 december 2010

God Jul till Alla !

 Husse och jag sitter framför granen och funderar, jag har till och med lagt till en julklapp under granen. Fast det där med att ha papper runt klapparna hoppar jag över.

Här i Umeå är det 23 grader kallt så det blir korta promenader. I morse var tvåbeningarna ute i bara pyamasen :-) och en massa andra kläder över. Själv går jag omkring i päls :-))))
Advent är  över och vi läser julberättelsen, den om hundarna, kameler, fåren, åsnor, kor och många andra djur och tvåbeningar. Det är visst en stjärna inblandad också. Boken heter "vägen till betlehem" och är jättespännande.
Är det någon som förstår varför det inte är tillåtet att lyfta på benet mot julgranen?  Jag tycker bara det vore praktiskt.
Nu ska vi snart åka på "Visit", det vill säga åka och dela ut några ljus till släkten.  Sen blir det en Lugn Julafton.  Jag ska få en riktig julklapp, det har jag luktat mig till.
En riktigt god jul önskas alla och speciellt Viktor.

P.s Bussar är farliga! Jag brukar springa åt andra hållet när jag hör dom brumma. D.s

1 kommentar:

Maxfield sa...

God Jul och Gott Nytt År!