fredag 31 december 2010

Ett riktigt hundår!


Ett år har gått, husse sitter i soffan, Ville ligger på golvet. Räven och haren är i skogen. Elin och Mattias ligger och sover. Fyrverkeriskivan smattrar i bakgrunden och Matte brottas med olika tekniska saker, som skype och golvvärmen i nya badrummet.
Det tog 11 år av fundering och 1 års planering innan badrummet blev byggt. och ändå missade dom ett eget handfat i hundhöjd :-(.
Vilket år det har varit. Inte kunde jag tro att jag skulle bli pappa för ett år sen.


 Och fieldspecialen att det finns så många fieldspaniels :-). Även om det där med utställning är är lite läskigt.

Husse säger att en Field trivs bäst i skogen, det har han visst läst någonstans. Om han frågat mig så hade han fått veta det på en gång. Varje gång vi går ut i skogen så blir jag 100% glad. Och bäst är när jag får spåra något, T ex en älgklöv. Fast det här nya med att Söka personer är inte heller så dumt. Det gör åtminstone tvåbeningarna på gott humör. Matte tycker att det är jättekul att bli borttappad. Helst om hon får ha en sådan där walkitalki (pratmaskin).

Sommaren var kul på många sätt bäst var nog att få en egen gård där jag kan springa fritt. Utan att bilarna stör. Och att bada!! Jag tog sista doppet i Oktober!
Ville har fått ett eget torp med tillhörande gård  och rådjur,(dom får bara tittas på).
Våren var som vanligt kort och intensiv. Det konstiga med den var att snöhögen försvann, och att mattes blommor dök upp i stället. Matte blommor är viktiga, vi hjälps åt hon och jag med att klippa dom och att gräva upp dom. Gräva ner får matte göra själv.
Först av allt kom vintern, då var vi i blacke och gick på tur, det betyder att man åker skidor. inte skrapar trisslotter.

Vad tror jag då ska hända nästa år. Ingen aning och jag bryr mig inte heller, planera och sånt får tvåbeningarna göra.
Gott nytt år till alla!

 p.s vem har gömt vår boll? d.s

2 kommentarer:

Maxfield sa...

Det är så roligt att följa din blogg Nelson!! Hoppas du är full av energi och upptåg även 2011 så matte och husse får massor med inspiration att skriva om dina äventyr!!! :)

Karin o Smilla sa...

Gott nytt år från Smilla med flock