söndag 12 april 2009

Påskdagen luktar lamm

Härliga dagar, full rulle med Ville. Min bästa kompis är här, vi leker hela dagarna och springer omkring i skogen. I går fick vi hjälpa tvåbeningarna att leta ägg med godis i, det var visst tuppen som gömt dom. I dag är det vilodag. Efter två skogspromenader och massa taffatlekar, vilar vi ut.
Jag får fortfarande medicin. Den smakar genom leverpastejen, fast jag låtsas inte om det. Ville och jag tränar Hyp-nos på Elin, äpple, päron, plommon och banan har jag hyp-nosat mig till. Ville prövar med rökt röding, men har inte lyckats ännu.
Det finns ett mysterium som är olöst, det är vart tar snöbollarna vägen när dom landar?
Vi letar och letar men dom är borta.
Snart ska vi äta lamm som Mattias har lagat, det luktar så gott!
Hyp-nosen är redan i full gång :-)

1 kommentar:

Fixa sa...

Ni ser ut att må gott på bilden Nelson. Här var det påskharen som hade värpt och gömt påskäggen, jag fick ett med många små goa tuggben i. Idag kom matte hem och luktade som om hon gosat med Lova, men Lova kunde jag inte hitta någonstans. Hon är så kul att busa med nog ungefär som du tycker om Ville. Voff voff från Fixa