torsdag 23 april 2009

På Spaning efter Gräsänder

Nu har våren kommit på riktigt, Storspoven sjunger och man blir smutsig om tassarna. Snön smälter med raketfart och umeälven håller på att riva. Monstret i källaren är borta, fast utomhus på kvällarna finns det flera stycken. Det är jag säker på!
I flera dagar har husse och matte läst högt på kvällarna, det är visst hundhälsorapporten; eller något liknande. Det går i alla fall ut på att man ska springa mycket, sova ordentligt och äta lagom mycket mat. Då mår man som en hund :-). Matte har åkt till stockholm för att berätta om det. Så i kväll får husse och jag klara oss själva, vi har joggat runt skogen och promenerat runt på Gimonäs. I går träffade vi spanielkompisarna igen, jag tränade på att få korv och blodpudding. Husse och matte tränade på att ropa olika saker och att springa bredvid mig i cirklar. Det är rolig att träna på allt möjligt, Indra tränade på att ligga still, hon är jäätte duktig på det. Indras matte Josefine tränade på att hälsa och prata med tvåbeningar. I morgon ska husse visst hämta nya monster, så att källaren blir färdig slipad. USCH! men till dess ska jag sova.

3 kommentarer:

Lova sa...

Vilka roliga kurser du dår!! Verkar kul att titta på när de andra övar så tokiga saker! Så får du blodpudding och korv på köpet, perfekt!! Ha en skön vår!!
Nospuss Lova

Fixa sa...

Vad bra att du får träna på äta blodpudding och korv och dina tvåbenta på att springa runt Nelson. Här äter matte upp en del av minaköttbullar på kurserna när hon är hungrig, det vet jag allt. Men köttbullarna räcker till mig med:) Ja, leta svampar det är skojsigt och bra betalt i köttbullar eller korv! Uchligt med spöket i källaren, du får jaga bort det för gott! Svansviftningar från Fixa

Ville sa...

Hej Nelson!

Åh, vad jag blev besviken att du inte var med när din matte kom hit! Jag nosade i hennes knäveck och trodde att du var med, men när jag tittade efter i väskan var allt jag hittade en förpackning med försvarets smaskiga hudsalva! Elin har ju försökt berätta att jag kan öppna dragkedjor, men det är få som tror på att jag verkligen är så skicklig förrän de sett bevis... Synd att du inte var med, men hudsalvan var i alla fall lika god som vanligt.

Hörde att du ville vara brudnos på bröllopet, det skulle jag också vilja vara. Blomstjälkar är ju nästan lika gott som försvarets hudsalva, skosulor och Pronaxen. Men jag får inte vara brudnos, matte försöker få mig att sluta äta allt. Begriper inte. Å ena sidan säger ju den där berömda hälsorapporten att man ska äta av allt, varierad kost. Å andra sidan ska man hålla sig till hundmat. Konstigt va?

Undringar från Ville