torsdag 9 april 2009

Man ska lukta gott ur munnen

Det är dags att göra sig fin inför påsken, vi får besök av Ville och hans flock idag.
Vilken vecka det har varit, först började vi en ny kurs hos Eva-Karin i Nordmaling, Spårkurs heter det visst. Det ska bli Jätteskojigt.
Sen blev jag Sjuk hade feber och ville bara sova. Matte sa att jag luktade illa ur munnen.
Husse och jag åkte till Veterinären, och jag fick gå in i ett rätt omysigt rum. Veterinären hälsade på mig och sen stack han mig med en nål - det var inte snällt!
Sen slapp jag se honom! Jag passade på att sova i stället. När jag sovit klart åkte vi hem.
Halsfluss hette det visst, det som gör att det gör ont att äta mat och dricka vatten. Nu får jag en sked leverpastej, varje morgon och kväll. Det är dunder medicin det!!
I dag ska vi spana efter kärringar säger husse, själv tänker jag spana efter tikar, dom luktar så gott.
Förra Onsdagen var jag på spanielträning med husse, där var det många väluppfostrade tvåbeningar.Nästa Onsdag ska vi gå dit igen, husse säger att vi behöver träna, fast jag vet vem som behöver träna jag.
Nu ska vi iväg och påskhandla jag och husse, leverpastej, blodpudding, lax, bitben och kanske ett nytt mjukisdjur istället för giraffen som matte tvättade sönder.



4 kommentarer:

Lotus & Jojje sa...

KRYA på dig Nelson !!!
Spår är jättekul tycker vi :0)
Ja du Nelson, dessa hussar o mattar lär man ständigt träna inför nya saker o ibland även på sånt som de redan borde kunna ! Stå på dig !
Glad Påsk !!!

Fixa sa...

Halsfluss är inte kul, jag vet,har haft det ett par gånger. Passa på att bli extra ompysslad Nelson och få leverpastej och annat gott! Lax o sill hör fieldpåsken till:) Krya på dig Nelson! Bra att du tränar din husse, här har jag fullt upp med att träna mina tvåbenta men de tar sig.Påskiga svansviftningar från Fixa

kingbrant sa...

Oj Oj, inte trevligt med halsfluss. Krya på dig snabbt hälsningar syrran (Smilla)

Lova sa...

Krya på dig Nelson!! Men vad bra att du får så god medicin!!