torsdag 16 april 2009

Villes flock har åkt hem :-(

Nu har Villes flock åkt tillbaka till Solna, så jag får nöja mig med att leka med husse och matte.
I går var det spaniel träning igen, matte var också med. Det var många nya hundar där och vi fick träna inkallning igen.
Det gick riktigt bra om jag får säga det själv, så bra att jag gjorde ett frivarv och hälsade på dom andra hundarna lite ordentligt.
På tal om frivarv, så börjar brännbollssäsongen snart, vi tränar lyrtagning och "tass på brännplatta". Det där med att slå iväg bollen hoppar jag över:-), Det får husse fixa själv.
I dag har vi varit ute och shoppat en massa onödiga grejor, bl a ett gult dammsugarmonster som bullrar onödigt mycket!
Och på eftermiddagen har vi hämtat tre monster till, jag tror husse är i "monster åldern". allihop ska dom bo i källaren, som tur är.

2 kommentarer:

Lotus sa...

Va läskigt med en massa monster i källaren.
Va kul med frivarv ska jag oxå prova närmin kurs börjar på måndag :0)
Ha en skön helg !

Ville sa...

Hej!

Jag tycker också att det var tråkigt att vi inte kunde fortsätta leka lite längre... men vet du -vi ses snart igen!

Frivarv, det är kul det! Tycker jag i alla fall. Matte verkar inte vara lika överförtjust. Mitt koppel gick sönder igår, men det kunde ju inte jag veta då, jag trodde att det var en frisignal, så jag rusade rakt fram till en snygg rottweilertik och gjorde tio frivarv kring henne. Sen blev jag infångad, tyvärr.