måndag 14 juni 2010

I dag är det lågtryck

I dag har det varit en riktig softardag, lugnt och stilla. Jag blev inte förvånad då jag kom ut och såg alla gråa moln. Jag fick t o m en regnskur mitt i huvudet när vi var ute på lunchpromenaden.
Nu är det bara 4 dagar till jag får träffa Ville, då ska jag inspektera hans kor och alla andra saker som finns på sommarstället i Uppland.
Som Rosa skrev i en kommentar, Akta er för katter! Ja, jag vet att det finns trevliga katter också. Men det är bäst att vara försiktig. Det tycker jag är en viktig sak i alla lägen. Att vara försiktig alltså. Fast i går var jag oförsiktig. Jag hittade ett riktigt Älgspår istället för det gamla klövspåret. Det var matte som höll i linan, och när hon såg björnspillning så avbröt hon mitt spårande. Det var kanske bra det men jag undrar fortfarande hur en älg ser ut.
Bilden med en Field på snöskoter är som alla trogna läsare förstår inte på mig utan på min modiga syster Rosa. Jag tackar för bilderna.

1 kommentar:

Smilla sa...

Håller med dig om att det är roligt att spåra. När jag spårar glömmer jag tid och rum. Ska spåra på lördag igen. Matte och husse har introducerat en ny lek. De gömmer sedlar i trädgården som jag och Ella får söka upp. Undrar varför de vill att vi ska lära oss söka sedlar??? Vi har blivit riktigt duktiga på sedelsök. Det där med björn spillning låter läskigt tycker jag. Älgar låter mer spännande. Har kännt lukten av dem men aldrig sett dem hälsn Smilla