söndag 27 juni 2010

Tuff dag med blodvite.

Här är en bild på Husse från förra helgen. Då han spelade kornett. Det är en slags vuvuzela fast med flera toner.

I dag annandag midsommar eller vad det nu heter har det varit tufft. Husse och matte slog sömnrekord 11 timmar. Och jag höll på att kissa på mig innan dom vaknade. Sen hade vi en lång promenad innan frukost där jag bekantade mig med en av Blackes nya valpar. En trevlig hund som gärna leker tafatt.
Kloklippning? Varför då? Jag försöker vara trevlig med husse men han envisas med både slipgrejor och tången.
Efter mycket övertalning har jag fått både husse och matte att bada. Men simma vill dom inte. Skyller på att vattnet är för kallt! 18 grader är väl helt OK? Tre gånger har jag doppat mig i dag i alla fall.
Eftermiddagen blev bra den också med en blomplockningspromenad, och uppspårande av en misstänkt älg. Det var vår stuggranne Olov. Lite snopen blev jag, han gick och "betade" rönnbärsbuskar med en lång tång och så lät han som en älg. En visslande älg.
Innan kvällen han jag med att raka nosen, aj aj. Det var nog inte tänkt så men jag kollade bara lite när matte rakade benen, och vips blev jag av med ett morrhår.

1 kommentar:

Lova sa...

Härlig sommarläsning om dig Nelson! :)