torsdag 24 juni 2010

Nu händer det saker.

I Fredags for vi till Roslagen. Det är där Ville bor på sommaren. Elin och Mattias bor också där.
Det är Elin som Bestämmer! Hon talade mycket tydligt om för oss hundar att vi ska vara trevliga mot varandra. Vi som bara busbråkade lite. Sen lurade hon Husse och matte :-) Hon fick dom att tro att det varit en älg och slickat på fönstret.
Som dom letade efter tungavtryck, så går det när man litar på synen. Både Ville och jag visste att det inte varit någon älg där. Nosen är bra att använda!
Nästa gång vi kommer så hoppas jag att Ville har fått sitt fårstängsel uppsatt. Nu var vi tvungna att ha koppel på oss hela tiden. Tvåbeningarna tror inte att vi kan hålla koll på bilarna som far utanför huset.
Det finns många fler saker i skogen, kring  Gimo än det finns här i Västerbotten. Ek, hassel och en massa andra träd. För att inte tala om alla blommor, oj, oj, oj vad matte hittade blommor.
I måndags morse åkte vi hem, 57 mil på en förmiddag. det är så roligt att åka bil. Det är det absolut bästa som finns. Jag har förresten "torråkt" nu i veckan. Husse bara öppnar bakluckan och så ligger jag där och myser.
Terras och Nisse
I Tisdags fick jag träffa Asta, Nisse och Terras. Vi sprang omkring i Kullaskogen och Lekte tafatt. Sen Fikade tvåbeningarna och Jag Skällde!
Asta
Varför ska man vänta med att hämta klöven? Så nu "hotar" husse med passivitetsträning. Hoppas det går över.
I kväll ska jag bada. Nu är det snart dags att resa norrut till Blacke, och fira midsommar. Det blir en bra början på Semestern.
Den oändligt långa sommaren slutar sen med Fieldspecialen. Jag litar på att husse och matte hjälper till med anmälan.
Men innan dess så kommer det flera rapporter om mina äventyr.

1 kommentar:

Lova sa...

Så roligt du har det med Ville!! :D
Massor med sommar - nospussar till dig Nelson - så ses vi på fieldspecialen sedan i augusti!