söndag 22 maj 2011

Smått och gott från senaste tiden

Så  var det dags att rapportera lite om vad som har hänt sen sist.
Först så åkte vi till Solna för att möta våren, och hälsa på Elin, Mattias och Ville. Dom ska få en valp säger Ville, vi håller alla tummar. Vi passade också på att besöka torpet där vi grabbar eldade pinnar och tjejerna fixade med fönstren.


Ville följde med hem till Umeå efter vår påskvisit, han behöver ladda upp inför sommarens äventyr.











Husse har bättrat på staketet i trädgården, efter Villes påpekanden. Den senaste förbättringen kom idag sedan Ville visat ett ställe som inte var helt säkert,  så nu kan vi gå tryggt på tomten utan att det kommer in någon främmande hund.

Det har varit en hel del sökträning sen senast. Jag brukar hitta det mesta, men den där rullen som ska vara i munnen, den är bara jobbig. Jag tycker att tvåbeningarna borde fatta att om jag hittar någon bortsprungen så talar jag om det, på mitt sätt!














Matte tycker det är trädgårdssäsong nu, så hon och Ville gräver i trädgården. Ville vill gärna hjälpa till som sekatör också. Men det vill inte matte. Det räcker bra med att vi använder tulpanerna som rundningsmärken när vi leker tafatt.

Vi har haft Besök från Örebro i helgen, mattes bror Ingmar och Barbro hans fru. Jag tror vi har lyckats övertyga dom om att Spaniels är trevliga hundar, som tycker mycket om att bli kliade bakom öronen.
Det blev tomt i huset när dom for tänk vad fort man vänjer sig vid trevliga tvåbeningar.

1 kommentar:

Maxfield sa...

Å vad roligt att ni bloggar igen! :)