måndag 30 mars 2009

Nya tider



Nu är husse och matte sig själva igen. I går var vi på utflykt till ett konstigt ställe, ett ridhus med hundar i. För att få åka till det där ridhuset var jag tvungen att bada och bli kammad och en massa annat. Där satt vi och väntade länge, läääänge. Jag fick inte nosa omkring i gruset utan bara vara i Husses knä, trååkigt. Fast jag såg några andra hundar och fick hälsa på dom, inte leka och busa. Rocky var där och en golden tjej från valpkursen. Norton från klicker kursen var också där.
När vi väntat färdigt, så gick vi ut på en tom grusplan, bara jag och husse. Det var läskigt! Vi hälsade på någon som kallades dommaren, och så gick vi runt lite, och så var det slut. Sen åkte vi hem.
Husse fick ett papper så att han kan läsa hur jag ser ut, Jag har maskulint huvud - det borde jag väl ha?
I dag har jag slappat mest hela dagen, så att jag kan busa med Asta och Sigge i morgon, vi ska leka "Öppen hundskola" .
Till Fixa, Lova och Ville vill jag bara säga att Hyp-nos är bra men snabba tassar och en lång tunga fungerar oftast bättre.

4 kommentarer:

Lova sa...

Å vad bra att husse fått ett papper där han kan läsa hur du ser ut! Min matte vill också ha ett sånt och hoppas att vi ska få tag i ett på söndag!! Fast hon är mest orolig att jag ska busa till det ordentligt!! :D Vi får väl se..

Lotus sa...

Voff voff på dig Nelson !
Mattarna o hussarna blir sååååå glada om man uppför sig i den där konstiga ringen där man varken får busa eller lukta på alla goda dofter.
Man kan få så mycket gott o allt som oftast både nya goa ben o leksaker med sig hem, man får ju passa på o snappa åt sig nå spännande om man passerar, det brukar funka för mig, prova du oxå !
Många svansviftningar Lotus

Fixa sa...

Vad duktig du var med domarn Nelson!! Då blev din husse glad. Matte tyckte att jag var småbråkig idag när vi var iväg men när vi fikade passade jag på att använda mina snabba tassar och sanba mun och fick till en bit av husses bulle och en bit av mattes paj. Det var väl en bra fika för hund;)?Jag vet att matte blir glad om jag uppför mig bra och då kan jag ju få mer gosaker än när jag busar. Skall försöka bättre imorgon! Nospuss från Fixa

Ville sa...

Hej Nelson!

Jag har inga papper på att jag är snygg, men jag får höra det varje dag... :-) Ibland får jag höra att jag är valpig också, (hmpf!)så jag skulle gärna ha ett papper där det står att jag har maskulint huvud.

Snart ses vi, det blir toppen! Har du sett ifall matte satt ut något ris på bron än? Om du ser det, så beror det på att det ska bli PÅSK, förstår du. Det här blir ju din första påsk Nelson, och det är en riktigt bra högtid för hundar, särskilt fågelhundar, ska du veta. Tvåbeningarna dekorerar nämligen så fint med fåglar, oftast i gult, och många fjädrar. Och så letar de efter godisägg, och då får vi säkert hjälpa till... Det blir så roligt!