fredag 5 juni 2009

Vattensvans och andra läskigheter





Det har hänt mycket sen jag skrev sist. Det onda i svansen heter visst vattensvans, men som tur är har det gått över nu. I stället får jag gå omkring med plaststrut på huvudet. Inte hela tiden, men när husse och matte inte kan ha uppsikt över mig. Det beror på något kliigt som är på och mellan tassarna, vad det är vet vi inte ännu,Vi men vi har varit hos Veterinären och tagit prover och fått några mediciner.
I morgon är det rasparad i Nordmaling, det ska bli roligt. ett 60 tal hundar av olika sorter. Då slipper jag struten.
Jag ska förresten få en egen hårfön, så jag slipper få vattensvans igen. Det är oxå mysigt med varmluft på tassarna och magen.
Nu längtar jag efter att värmen ska komma tillbaka, här är det bara 8 grader varmt så det är inte lika skönt att vila i mattes planteringar som det var förra helgen.


4 kommentarer:

Fixa sa...

Krya på dig Nelson! Hårfön är jättebra att ha, jag har en egen. Det är så skönt att bli fönad efter att de tvåbenta duschat mig. Hoppas du slipper den där vattensvansen hädanefter. Voff från Fixa

Lova sa...

Oj, stackars dig Nelson som får ha lampskärm på dig!! Hoppas du slipper den snart!

Jojje sa...

Usch ! jag lider med dig Nelson, den där lampskärmen är för eländig att ha på sig.
Hm vad är vattensvans för nåt ?
Krya på dig !!!!

kingbrant sa...

Hoppas tassarna blir bra snabbt. Det där med lampskärm på huvet har jag aldrig provat men jag antar att det inte är kul.
Vädret är inte mycket bättre i Norrköping. Jag tycker också om att ligga i odlingarna. I helgen som var fick jag o Ella goda grisöron. Mitt grävde jag ner i potatislandet. Prova det det är roligt hälsn Smilla