tisdag 17 november 2009

Länge sedan sist


Nu är det dax igen, efter många bilresor och äventyr har övertygat husse om att det är dags att skriva lite i bloggen. Matte har kommit tillbaka från USA och vår lilla flock är komplett igen. Husse och jag tillbringade nog lika mycket tid i bilen som utanför den förra veckan. En toppen vecka med andra ord.
Vi var i Lycksele och kollade på Kyrkogården, sen spelade husse konsert. Jag vilade i bilen. Sen åkte vi hem igen fyra timmar resa och 2 timmar i Lycksele.
I fredags Bestämde vi oss för att hälsa på Ville 65 mil i bil en fredagskväll, det är vad jag kallar fredagsmys! Det blev party med Ville, när vi kom fram.
Lördag morgon drog vi med husse på promenad medan Elin och Mattias fick sovmorgon. Efter lunch for Tvåbeningarna iväg och hälsade på Moa, medan Ville och Jag vaktade lägenheten.
Lägenheter är lite läskiga, det låter som det ska komma någon nästan hela tiden. Och så går det folk på taket.
På kvällen var det ännu mera överaskning :-) Vi gick på Middag hos Daniel och Kristina, den bästa restaurangen i Birkastan om du frågar mig.
Efter ytterligare en natt i Solna, startade vi hemfärden redan kl 9.30 det var en lugn och trevlig hemresa där jag satt och tittade ut genom bakfönstret den mesta tiden.
I Ö-vik var det sedvanlig middag hos Leifs föräldrar, det är verkligen trevligt med en liten bit stek när magen kurrar.
Vi kom hem igen till Umeå vid 19.00 tiden och då var det nästan dags att gå och lägga sig.
I går hämtade vi Matte på Flyget, sen hade hon och jag mys eftermiddag. Jag hjälpte till med att packa upp och pysslade om matte med stora hundpussar på näsan.
I Morgon är det en fin dag Moa har Namnsdag, Jag Voffar tre gånger härifrån Umeå.
Jag kan också nämna att jag har B höfter, vad det nu betyder. Husse har en B tuba och Mattias en kontrabas.

1 kommentar:

Lova sa...

Så roligt fredagsmys du haft med kompisen Ville!! Kul att åka bil är det också och gott med mat!! :) En kanonhelg helt enkelt!!
Grattis till dina friska höfter! Ha det så bra tills vi hörs nästa gång.