söndag 22 november 2009

En ovanligt vanlig helg.



Söndag kväll igen, snön är sedan länge borta och regnet trummar mot fönstret. Vi har varit på Födelsedagsuppvaktning hos Hilda och Viktor. Det är inte min favorit sysselsättning att hälsa på hos andra, men det är bara att hänga med när husse och matte hittar på tokigheter.
Husse och matte har varit lite konstiga hela helgen. Dom har städat!  skurat, dammsugit , torkning av böcker och jag vet inte allt. Inte en lugn stund för mig, det gäller att hålla koll på dammsugaren den kan dyka upp var som helst. Usch!
I morse innan det började regna, for vi i väg med bilen till en ny skog. det var verkligen trevligt. jag sprang lös och fick korv när jag kom på inkallning. En gång när matte kallade på mig sprang bakbenen om frambenen, gör om det den som kan.  Jag lekte spår hund också, många trevliga lukter fanns det i skogen. Undrar varför tvåbeningarna envisas med att titta efter olika saker, som rådjur, harar och annat. När det är mycket lättare att lukta sig till vad som finns i närheten.


Inga kommentarer: