söndag 7 mars 2010

Oj är det redan Mars


Husse verkar ha vaknat upp ur någon vinterdvala, eller så. Vet inte hur många gånger jag har tjatat på att vi ska skriva i bloggen, men nu äntligen har han tid. Som synes på bilderna så är det Vintervår fortfarande här i Umeå. Jag är som vanligt ute i skogen så ofta det går, d v s varje dag. Jag har min egen snöhög på baksidan av vårt hus, det är något alla borde ha. Ska se om jag kan få ha kvar den ända till sommaren. I går fick jag duscha efter promenaden, inte för att jag var smutsig utan för att alla snöbollar på något magiskt sätt hade samlats i min päls, och där satt dom fast! Tur man gillar varmt vatten.
Det är trevligt med solen, jag har återfunnit min "hotspot" i vardagsrummet. Dit där solen lyser och det är varmt hela tiden.
Februari var en trevlig månad för mig som hund. En tur till Stockholm och lek med Ville. Elin o Mattias fick köpa ny soffa efter vårt busande :-)
Vi hundar fick inte närvara, men det var en ledsenfest för Moa. Det var gråt och skratt i flera dagar, och Ville o jag hade fullt upp hela tiden med att trösta och roa.
Nu har Moa Linnéa fått en egen plats på Solna Kyrkogård, där finns det kaniner som leker i snön. Tvåbeningarna säger att den är jättefin. Hundar får inte vara där men vi gick förbi utanför så jag vet att det stämmer.
I Stockholm träffade jag också Frida som var hemma från Haiti på besök. Hon åker tillbaka i morgon, matte funderar mycket på hur det är när jorden skakar så där som den gjorde på Haiti.
Jag har hunnit med en sväng till Ö-vik i Veckan åkte ner för att kolla hur Moni och Lennart hade det, det var lugnt. Vi såg på TV och jag låg i Soffan och gonade mig.
I går kväll satt husse och spelade musik som han brukar på lördagar, igår var det mest melodifestival. Men efter en stund så spelade han musik som jag gillade. Inte för att jag ogillar schlager, men det här var något annat. Det var liksom lite glesare musik. Hon som sjöng heter visst Cecilia Bartoli. Och jag försökte låta bli att lyssna men det gick inte. Häftigt.

Reblog this post [with Zemanta]

3 kommentarer:

Ville sa...

Ja du Nelson -vad skulle tvåbeningarna göra utan oss tvåbeningar? Idag har jag varit på ett hundfik som heter Himmelska Hundar. Det var ett riktigt bra ställe, inte bara för att man som hund för ovanlighetens skull fick följa med. Jag kunde spring fitt bland borden med andra hundar, och JAG fick också fika. (Det får jag minsann aldrig hemma...) Medan E & M kalasade på kaffe, te och kakor tog jag själv en mezetallrik med bland annat leverpastej, ost och blodpudding. Mmmm... Jag ska ta med dig dit nästa gång du kommer till Stockholm!

Lova sa...

Du har mycket på gång du Nelson! Bra att du och Ville finns och kan vara med och trösta de ledsna tvåbenta. Jag brukar också göra det när någon gråter.. Jag ger mig inte förrän jag får lukta på tårarna som rinner.. Då brukar dom skratta och så får jag en puss på huvudet.

Anonym sa...

Hej Nelson. Jag vet att det är du som skriver men du kan väl hälsa husse att jag tycker att ni tillsammans ska skriva en bok. Ni skriver så underbart roligt att jag skrattar så jag gråter.
Ceasar Millan släng dig i väggen.
Haha min farbror är mannen som kan tala me hundar Coolt.
Sen skulle jag vilja att du ger Ville en bamsekram från mig och säg att om han inte gillade att jag var så rädd för honom när jag träffade honom för alldeles för länge sen så är det inte honom jag är rädd för utan de är bara för att hans mattes kusin är lite knasig när de gäller hundar. Ge även Elin och Mattias en Superstor bamsekram från mig KRAAAM till alla kort sagt. /Hilda