söndag 28 mars 2010

Söndag kväll och sommartid

Det var tänkt att visa några bilder när Husse går i koppel, men av någon anledning gick dom inte att ladda upp. Därför får ni se en bild från förra vintern som illustrerar fenomenet "Sommar tid" i norra sverige.
Det sägs att Grillen ska fram idag? Husse tror att den är gömd under någon snöhög i vår trädgård. Jag vet vilken! Men det tänker jag hålla tyst om.
I går hjälpte jag till att dammtorka, Använde öronen som Vettexduk, sen fick jag låna en riktig sån, men den smakade illa. När sen Dammsugaren gick igång då gav jag upp. tvåbeningarna fick städa själva.
Husse och undertecknad var också på födelsedagsuppvaktning hos Kalle, Ebba och Ozzy i går Kalle fyllde tio och Ozzy hade precis fyllt tre år.
Matte har jobbat hela helgen,hon håller på med något om folkhälsan, dvs att man ska äta mat och Motionera och sånt. Det som vi hundar gör av oss själva. förstår inte att tvåbeningar ska krångla till allt.
På torsdag är det dax att se upp för Påsken, då kommer den farande med fjädrar och ägg och en massa annat. Sen på Fredag ska vi ha en lång dag. Lösa korsord och annat viktigt, hoppas att jag får hjälp av Ville.
På Lördag är det dax för Blommor och ännu mera ägg, gärna med kaviar. Jag hoppas verkligen  att jag får gå på Hund café innan påsken är över. Det har Ville lovat.

2 kommentarer:

Lova sa...

Matte hälsar att det är underbart att läsa om dig Nelson! Nospuss från mig!!

Lova sa...

Matte hälsar att det är underbart att läsa om dig Nelson!
Nospussar från mig!